A világszerte Tigrisként ismert Panzerkampfwagen VI-t 1942 késő nyara óta használta a Wehrmacht, és szerény, mindössze 1350 példányos gyártási száma és az ehhez kapcsolódó alacsony stratégiai jelentősége ellenére a történelem egyik leghíresebb harckocsijaként tartják számon. A nehéz harckocsi fejlesztése 1937-ig vezethető vissza, a sorozatgyártás pedig 1942 augusztusában kezdődött. Ma már csak hét fennmaradt példány létezik, amelyek világszerte láthatóak.
Az általunk használt harckocsi-alkatrészek viszont az 502-es nehézharckocsi-hadosztály Tiger I-jéből származnak, amelyet 1944 nyarán Lettországban, Bauska városához közeli, erősen erdős területen megsemmisítettek. Az eredeti feltárás helyén talált roncsok alapján kiderült, hogy ez a Tigris egy korai vagy középső gyártású modell. A maradványokon keletkezett harci sérülések, katonai feljegyzések és helytörténeti jelentések vizsgálata során kiderült, hogy ez a Tigris harckocsi egy orosz T-34-es közepes harckocsival és egy SU-76 SPG-vel is ütközött, miközben egy álló 45 mm-es páncéltörő löveg is eltalálta. sérült. Még mindig nem világos, hogy a becsapódások közül melyik okozta a legtöbb kárt és megpecsételte a tigris sorsát.
Otto Carius és Albert Kerscher, a második világháború két legsikeresebb harckocsiparancsnoka, annak idején az 502-es nehézharckocsizászlóaljjal próbálta megállítani a szovjet erők előrenyomulását Rigánál. Az osztály olyan pusztítóan tudta legyőzni az ellenséges blokád erőit Tukumsnál, hogy az Északi Hadseregcsoport több mint 500 000 másik katonájával együtt a lettországi Kurföldre vonulhattak vissza. Ott az erők csapdába estek, ahogy a szovjet előrenyomulás folytatódott. A Kurland kazán hídfőként szolgált, és a haditengerészet tengeri úton szállíthatta. A szovjet erők hat jelentős támadását ellenállt az 1945. május 8-i feltétel nélküli megadásig.
A lineáris Boker Tigris Damaszkuszegyedi damaszkuszi pengével van felszerelve , amely a Bauskánál megsemmisült fő harckocsi acéljából készült . A nem rozsdamentes mozaik damasztot Chad Nichols kézzel kovácsolta nekünk Intrepid mintával, ami a tigris nehéz nyomai által a földben hagyott páncélnyomokra emlékeztet. A hagyományos damaszttal ellentétben a mozaik damaszt gyártása során nem képződnek rétegek, hanem összetett damasztrudakat kézzel kovácsolnak egy összetett és nagyon bonyolult eljárás során, hogy mozaikot alkossanak.
A golyóscsapágyas penge hüvelykujj csappal nyitható , és masszív acélvázas zárral rendelkezik kőmosással- Befejezés zárva, a Hinderer Lock-Stop reteszelő túlnyúlás elleni védelemként működik. A kés általános formája a tank híres vonalai előtt tiszteleg, míg a dekoratív penge forgócsavar a fő meghajtó lánckerék mintájára készült. A juta micartából készült, enyhén kontúrozott markolatskálán precízen mart barázdák találhatók, és a német páncélozott járműveken található Zimmerit bevonat jellegzetes felületi szerkezetére emlékeztet. Zsinór furattal és mart klipsszel (tip-up/r) acélgolyóval. Kézzel készítették a solingeni Boker késgyárban.